وبلاگ شخصی زادمهر,تور,دوربین

دوربین مدار بسته,تور

وبلاگ شخصی زادمهر,تور,دوربین

دوربین مدار بسته,تور

بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته

اگر شما کاربر دوربین مدار بسته هستید ممکن است برای شما پیش بیاید که بخواهید فیلم های پاک شده از دستگاه DVR خود را بازیابی کنید.در این مقاله قصد داریم تا در مورد نحوه ذخیره سازی داده های دستگاه DVR روی هارد دیسک صحبت کنیم و در مورد بازیابی داده های از دست رفته از هارد دیسک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.در ادامه با ایلیا دیتا مرجع تخصصی دوربین مدار بسته همراه باشید.

در ابتدای امر به این مساله می پردازیم که چه داده هایی از هارد دیسک شما قابلیت بازیابی دارند.

تصور کنید هارد دیسک شما امکان ضبط تصاویر بمدت 15 روز را دارد.در این موارد پس از گذشت 16 روز از زمان شروع ذخیره سازی تصاویر ، هارد دیسک شما پر شده است و داده های روز اول توسط داده های جدید تر بازنویسی می شوند.در این حالت امکان بازیابی داده ها به هیچ وجه وجود ندارد.زیرا اساسا داده ای وجود ندارد که بخواهید آن را بازیابی کنید.
برخی مشتریان تقاضای بازیابی اطلاعات یکسال پیش خود را دارند و این امر در واقعیت امکان پذیر نیست.نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات در واقع داده هایی را بازیابی می کنند که هنوز بازنویسی نشده اند و این نرم افزار ها نمی توانند برای شما معجزه کنند.
هنگامی که یک فایل از روی هارد دیسک شما پاک می شود چه اتفاقی روی سطح هارد دیسک شما می افتد ؟ هنگامی که شما یک فایل را توسط کامپیوتر حذف می کنید تنها در جدول فایل سیستم شما آن داده حذف شده و به شما نمایش داده نمی شود.نرم افزار های ریکاوری نیز به سطح دیسک و جدول داده ها رجوع کرده و فایل حذف شده را مجددا برای شما نمایش می دهند.نکته مهم در بازیابی اطلاعات این است که چنانچه شما بخواهید داده ای را بازیابی کنید نمی توانید آن را در محل قبلی خودش بازیابی کنید و باید آن را در فضای دیگری بازیابی کنید.
بعنوان مثال برای هارد دیسک یک دستگاه دی وی آر شما باید داده های آن را روی هارد دیسک دیگری بازیابی کنید و بازیابی داده ها روی هارد دیسک خود دستگاه امکان پذیر نیست.
نکته دیگر در مورد بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته این است که برخی افراد هارد دیسک دوربین مدار بسته را به کامپیوتر متصل می کنند و با نرم افزارهای ریکاوری معمولی اقدام به بازیابی اطلاعات هارد دوربین مدار بسته می کنند.در این موارد باید بگوییم که هیچ چیزی عاید شما نخواهد شد.زیرا دستگاه های DVRR اطلاعات ذخیره شده را بصورت فایل های ناشناس کد گزاری می کنند و این فایل ها توسط هیچ نرم افزاری در کامپیوتر باز نمی شوند.

انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه ، دوربین مدار بسته بیسیم (دوربین مدار بسته وایرلس) و ... در نهایت تصاویر خود را برای دستگاه DVR ارسال می کنند که DVR نیز این داده ها را کد گزاری می کند تا در صورت سرقت دستگاه ، نتوان به اداه های آن دسترسی داشت.
برای بازیابی داده های هارد دوربین مدار بسته باید توسط نرم افزار های مخصوص این کار را انجام داد که در ادامه این مقاله یکی از این نرم افزارها را برای شما معرفی خواهیم کرد.در این مورد نیز دقت داشته باشید که نرم افزار های معرفی شده از سمت ما نیز ممکن است با هر دستگاه DVR سازگاری نداشته باشد و شما برای بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته خود شاید مجبور باشید از طریق مراکز تخصصی بازیابی اطلاعات اقدام کنید.
یکی از نرم افزار های مربوط به بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته HX-Recovery می باشد.این نرم افزار دارای قابلیت های زیر می باشد :
-بازیابی اطلاعات بر اساس عملیات اشتباهی که در ویندوز صورت گرفته (مانند فرمت و مقدار دهی اولیه هارد دیسک)
-بازیابی اطلاعات برا اساس حدف تصاویر توسط DVR
-بازیابی اطلاعات بر اساس فرمت توسط DVR
-بازیابی اطلاعاتی که اندیس گزاری آنها به اشتباه توسط DVR صورت گرفته باشد(همان جدول فایل یا file system)
-بازیابی اطلاعاتی که در اثر بد سکتوذهای هارد دیسک حذف شده اند.
این نرم افزار روی دستگاه های DVR که از firmware های زیر استفاده می کنند و یا در لیست برندهای زیر ذکر شده باشند کار می کند.
  DHFS(DAHUA DVR )
  RSFS(raysharp)
  WFS {WFS 0.1/ WFS 0.2 / WFS 0.3/ WFS 0.4}
hikvision
ZHILING
  FS 3.2 
همانطور که گفتیم شما نمی توانید هارد دیسک dvr را به کامپیوتر متصل کنید و ویدئو های داخل آن را مشاهده کنید.برای این کار شما نیاز به نرم افزاری دارید که بتواند داده های DVR را کد گشایی کند.
نرم افزار DVR Examiner می تواند در مشاهده اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته به شما کمک کند.الیته این نرم افزار نیز ممکن است با تمامی دستگاه های DVR سازگاری نداشته باشد و همانطور که گفتیم شما باید در این موارد بدنبال نرم افزار دیگری باشید و با جستجوی نسخه فریم ور دستگاه DVR خودتان نرم افزار متناسب با آن را پیدا کنید.
در زیر تصاویری از محیط نرم افزار DVR Examiner مشاهده می کنید.

بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته

بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته

بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بستهبازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته


معرفی فناوری Easy ip 3.0 دوربین مدار بسته هایک ویژن



 

 

هایک ویژن در تاریخ دوم مارچ سال جاری سری جدید محصولات دوربین مدار بسته تحت شبکه خود را با نسل سوم استاندارد easy ip ارائه داد و این تکنولوژی جدید با خود دستاوردهای بسیار مفیدی به همراه داشته است که در ادامه به بررسی مهم ترین آنها می پردازیم.

دوربین مدار بسته هایک ویژن در نسل جدید این تکنولوژی از کدک h265+ استفاده کرده است و بنا به ادعای سازنده h265+ می تواند داده ها را تا 50 در صد بیشتر از h265 فشرده سازی کند که رقم بسیار قابل توجهی می باشد.
از ویژگی های این بهبود کد گزاری را می توان نیاز به فضای ذخیره سازی کمتر ،ارائه تصاویر با کیفیت بالاتر ، بهبود قابلیت های تحلیل تصویر (توابع VCA) و استفاده راحت تر را اشاره کرد.
در معرفی نسل جدید دوربین های مدار بسته هایک ویژن ویژگی های بسیار کلیدی از جمله نصب و راه اندازی بسیار راحت ، پشتیبانی و ارائه رزولوشن 4K و ماندگاری بالاتر را اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر کدام از این بخش خا می پردازیم.


کدک هوشمند h256+


هایک ویژن در معرفی این کدک ادعا داشته است که با ارائه بهبود هایی در الگوریتم های ذخیره سازی h265 باعث شده تا فضای ذخیره سازی داده های دوربین های مدار بسته هایک ویژن که از این تکنولوژی استفاده می کنند به میزان 50 در صد کمتر از دوربین هایی باشد که از تکنولوژی h265 استفاده می کنند.هایک ویژن راه دست یابی به این مهم را با آرشیو کردن المانهای غیر ضروری در کادر تصویر دوربین مدار بسته ، مانند پس زمینه های ثابت ، اشیائی که دارای حرکت ثابت می باشند (مانند آونگ ساعت ) و تاثیر نویز در زمان شب و تاریکی صورت داده است که می تواند حجم داده های مورد نیاز برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مدار بسته را به میزان بسیار قابل توجهی کاهش دهد که باعث کاهش چشمگیرهزینه های ذخیره سازی داده ها برای کاربر می شود.

رزولوشن 4K

در سری دوربین های مدار بسته تحت شبکه دارای تکنولوژی Easy Ip 3.0 ارائه رزولوشن تصویر 4k امکان پذیر گردیده است و کاربران می توانند از تصاویر 4k با رزولوشن بسیار بالا لذت ببرند و همچنین میزان ذخیره سازی اطلاعات و فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی داده ها به میزان بسیار قابل توجهی کاهش یابد.
نسل جدید این دوربین ها دارای WDR واقعی تا 120 دسیبل هستند و می توانند در شرایط نوری مختلف تصاویر را به بهترین شکل ممکن بازسازی بکنند.
هایک ویژن در این سری از دوربین های مدار بسته تکنولوژی dark fighter را به کار گرفته است و در توضیح مختصر این تکنولوژی باید بگوییم که ارائه تصاویر رنگی با رسیدن کمترین میزان نور به دوربین مدار بسته ممکن می باشد.


بهبود در توابع VCA


با ارئه تصاویر با کیفیت تر به همراه کدک هوشمند اختصاصی هایک ویژن ، دقت در عملکرد توابع VCA به میزان بسیار قابل توجهی افزایش یافته و این توابع پردازش تصویر به میزان بسیار قابل قبولی دارای بهبود عملکرد خواهند بود.


پایداری بالاتر و استفاده راحت تر


بیشتر دوربین های ارائه شده در این تکنولوژی دارای مقاوت قابل توجهی در برابر خاک و آب می باشند و اکثریت آنها دارای استاندارد ip67 هستند.همچنین هایک ویژن در این سری از دوربین های تحت شبکه قابلیت PoE را بهبود بخشیده است و متراژ نهایی ارسال داده های دوربین مدار بسته تحت شبکه را به 300 متر افزایش داده است که می تواند یک تغییر بسیار چشمگیر باشد.

منبع خبر : سایت ایلیا دیتا دوربین مدار بسته

راهکارهای فنی تامین برق در دوربین مدار بسته


در این مقاله قصد داریم تا راهکارهای فنی تامین برق دوربین مدار بسته را برای علاقمندان شرح دهیم.شاید با خود بگویید دوربین مدار بسته تنها نیاز به یک برق 12 ولت دارد و منظور از راهکارهای فنی تامین برق دوربین مدار بسته چیست ؟
تامین برق و تغذیه دوربین مداربسته آنقدر مهم است که که اگر نتوانید توان مورد نیاز دوربین مدار بسته را به خوبی تامین کنید ممکن است یکی از موارد زیر پیش بیاید :
-آسیب رسیدن به دوربین مدار بسته بدلیل تامین ولتاژ ضعیف (تصور کنید قیمت دوربین مدار بسته ای که آسیب می بیند نیز بالا باشد)
-افت کیفیت تصویر بدلیل جریان نامناسب
-نویز در تصاویر دوربین مدار بسته


برای پروژه های کوچک شاید این مساله آن قدر مهم نباشد.زیرا متراژ کابل مصرفی بسیار پایین است و افت ولتاژ بدلیل طول کابل برق شاید زیاد محسوس نباشد.اما هنگامی که شما برای پروژه های بزرگ اقدام به سیم کشی برق دوربین مدار بسته می کنی باید در نظر داشته باشید که میزان توان مصرفی با توجه به سطح مقطع کابل برق دوربین مدار بسته و همچنین میزان افت ولتاژ در طول سیم را بررسی کنید تا مشکلی برای شما بوجود نیاید.
منظور از افت ولتاژ در طول مسیر چیست ؟ هنگامی که شما برای مسیرهای طولانی از کابل و یا سیم با سطح مقطع پایین استفاده میکنید باید بدانید که ولتاژی که در ابتدای مسیر کابل به آن متصل کرده اید با ولتاژی که در انتهای مسیر دریافت می کنید یکسان نمی باشد.همین امر می تواند باعث افت تصویر و همچنین وجود نویز و در نهایت آسیب رسیدن به دوربین مدار بسته شما شود.
در ادامه راهکارهایی را برای شما بیان می کنیم تا توسط آنها بتوانید این میزان افت ولتاژ را محاسبه کرده و از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.


برای مسیر های طولانی بالای 70 متر استفاده از ولتاژ 12 ولت در کابل برق دوربین مدار بسته توصیه نمی گردد و بهتر است برای این موارد از برق 220 ولت و قرار دادن آداپتور در کنار دوربین مدار بسته استفاده کنید.همچنین این مورد را بسیار جدی بگیرید که از آداپتور های بسیار با کیفیت استفاده کنید و قیمت بالاتری برای خرید یک آداپتور مناسب و با کیفیت بسیار بالا پرداخت کنید.در آداپتور های ارزان قیمت ولتاژ و آمپر خروجی با آنچه روی محصول درج شده تفاوت بسیار زیادی دارد.
چنانچه می خواهید از برق 12 ولت مستقیم برای تامین توان مصرفی دوربین مدار بسته خود استفاده کنید باید میزان افت ولتاژ با توجه به سطح مقطع سیم خود را محاسبه کنید.در پست های قبلی و معرفی نرم افزار محاسباتی دوربین مدار بسته ، یکی از قسمت های مهم این نرم افزار Wireloss بود که در توضیح آن گفتیم که این قسمت برای محاسبه میزان افت ولتاژ در کابل برق دوربین مدار بسته بکار می رود.
شما با انتخاب نوع آلیاژ سیم ، متراژ سیم و ولتاژ ورودی می توانید میزان افت ولتاژ در سیم را اندازه گیری کنید تا بتوانید ولتاژ مورد نیاز خود را به خوبی تامین کنید.


در این موارد نیاز است تا سطح مقطع کابل برق شما به میزانی در نظر گرفته شود که افت ولتاژی نداشته باشید.در برخی پروژه های دیده شده که نصاب دوربین مدار بسته با استفاده از سیم های بسیار نازک با قطر 0.25 اقدام به تامین برق دوربین مدار بسته در متراژ های بالا کرده است که همین امر می تواند باعث آسیب رسیدن به دوربین شود.
اگراستفاده از برق 220 ولت و قرار دادن آداپتور در کنار دوربین مداربسته را در دستور کار خود دارید بهتر است تا کابل برق شما از کابل تصویرتان فاصله داشته باشد.این احتمال خیلی ضعیف است که با استفاده از چندین آداپتور از یک کابل برق ، این کابل بتواند روی تصاویر شما نویز بیندازد اما بدلیل هم جواری طولانی این دو کابل و همچنین میزان آمپر مصرفی کابل ، بهتر است تا از هم جواری کابل برق و تصویر جلوگیری شود تا از عدم وجود نویز اطمینان حاصل کنید.
یکی دیگر از اشتباهاتی که بعضا نصابان و همکاران محترم مرتکب می شوند استفاده از یک آداپتور در سمت DVR و سیم کشی های طولانی تا خود دوربین است.این مورد باعث می شود تا فشار زیادی به خود آداپتور بیاید و ضمن افت ولتاژ و جریان ، خود آداپتور نیز پس از مدت کوتاهی از بین می رود و شما محبور به تعویض آن می شوید.
در مواردی که می خواهید از برق 12 ولت در مسیر های طولانی استفاده کنید حتما از منبع تغذیه صنعتی استفاده کنید.اگر افت ولتاژ شما حدود 1 ولت باشد نیز می توانید در سمت پاور مرکزی با تغییر دیمر خروجی ولتاژ سر خط خود را افزایش دهید.به این معنی که شما سر خوط کابل برق خود ولتاژ 13 ولت را درون کابل برق خود اعمال می کنید و در انتهای خط با توجه به افت ولتاژ 1 ولتی ، شما ولتاژ 12 ولت را دریافت می کنید.

برای دوربین های مدار بسته تحت شبکه ، خیلی مهم است که دقیقا مشابه میزان آمپر مورد نیاز آنها ، تغذیه دوربین تامین گردد.نسل قدیم دوربین های تحت شبکه بسته به نوع دوربین ، حدودا نیاز به 1.5 آمپر جریان داشتند و در صورت تامین کمتر از میزان مورد نیاز دچار قطعی تصاویر بصورت لحظه ای می شدند.
پس از توضیحات فوق این نکته را یاد آور شویم که تمام دوربین های مدار بسته حداقل تا یک ولت جای افزایش و کاهش ولتاژ را دارند و اگر می گوییم ولتاژ مناسب را به دوربین مدار بسته تان برسانید منظور این نیست که اگر بجای 12 ولت شما 11.5 ولت به دوربین برق دادید دنیا به آخر می رسد و تمام مشکلات ذکر شده در بالا پیش می آید.
اگر موارد فوق را عنوان کردیم برای این است که مشاهده شده در برخی موارد ولتاژ های 9 ال 10 ولت به دوربین می رسد که می تواند مشکلات ذکر شده را بوجود بیاورد.

resource

بررسی دوربین مدار بسته ahd با رزولوشن تصویر 4 مگاپیکسل


در این مقاله قصد داریم تا یک بررسی اجمالی در مورد محصولات جدید دوربین مدار بسته AHD که با کیفیت تصویر 4 مکاپیکسل روانه بازار می گردند صحبت کنیم و مزایا و معایب این محصولات را مورد بررسی قرار دهیم.در ادامه با ایلیا دیتا مرجع تخصصی دوربین مدار بسته همراه باشید.
اخیرا نسل جدید دوربین های AHD با کیفیت تصویر 3 و 4 مگاپیکسل روانه بازار شده اند که نوع چهار مگاپیکسلی دارای قیمت بسیار پایینی می باشد و شاید در نگاه اول این قیمت پایین دوربین مدار بسته 4 مگاپیکسلی هر مشتری ای را برای خرید آن وسوسه کند.
حدود قیمت دوربین های 4 مگاپیکسلی در تاریخ ارائه مقاله به رنج 120 هزار تومان می رسد که حتی از برخی دوربین های 2 مگاپیکسلی دارای سنسور تصویر سونی نیز ارزان تر می باشد.شما بعنوان مشتری هرگز نباید فریب این قیمت های ارزان را بخورید و بدانید همیشه هر ارزانی علتی دارد.

همچنین به همکاران عزیز توصیه می کنیم هرگز از دوربین های سنسور OmniVision یا همان OV استفاده ننمایید.
اکثریت دوربین های 4 مگاپیکسلی ارائه شده دارای این سنسور هستند و عمر بسیار پایینی دارند.سنسور تصویر OV4689 دارای رزولوشن تصویر 4 مگاپیکسل ارائه شده در این دوربین ها در ابتدای امر و در روزهای اولیه و هنگام ارائه دمو به مشتری دارای کیفیت تصویر بسیار بالایی می باشد و این کیفیت تصویر پس از مدت کوتاهی افت می کند و شما را از خریدتان مایوس می کند.
رزولوشن ارائه شده توسط این دوربین ها 1520 * 2592 می باشد که شاید رزولوشن بسیار بالایی به نظر برسد اما چنانچه ماندگاری کافی نداشته باشد هرگز به کار شما نخواهد آمد.اگر یک دوربین مدار بسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی را با قیمت 150 هزار تومان دیدید زیاد وسوسه نشوید و بدانید حقه ای پشت کار است.

ارائه این این سنسور ها تنها به دوربین تحت شبکه و دوربین مدار بسته کابلی منتهی نمی شود.دربرخی پکیج های ارزان قیمت دوربین مدار بسته وایرلس (دوربین مدار بسته بیسیم) نیز از این سنسورها استفاده شده است تا بتوانند قیمت تجهیزات را تا حد بسیار زیادی پایین بیاورند زیرا قیمت دوربین مدار بسته در بسیاری از موارد مشخص کننده کیفیت آن می باشد.
نکته بسیار مهم در خصوص این نسل دوربین مدار بسته نیز نرخ فریم بسیار پایین آنهاست.هنگام افزایش رزولوشن پهنای باند سیگنال ارسالی بر بستر کابل کواکسیال افزایش پیدا می کند که این افزایش پهنای باند با کاهش نرخ فریم جبران شده است.بطوریکه دستگاه های رکوردر این دوریبن ها تصاویر با رزولوشن Full HD را با 25 فریم ، تصاویر 3 مگاپیکسلی را با 15 فریم و تصوایر 4 مگاپیکسلی را با 10 فریم در ثانیه رکوردر می کنند و اگر شما بخواهید با رزولوشن بالا تصاویر را ضبط کنید خواهید دید که تصاویر بصورت فریم فریم ذخیره می شوند و شاید برای شما زیاد خوشایند نباشد.
چندی پیش در یک کانال تلگرام دوربین مدار بسته تبلیغاتی مبنی بر فروش دوربین مدار بسته ahd با کیفیت تصویر 1 مگاپیکسل و با قیمت 35 هزار تومان دیدم و زمانی که در مورد سنسور تصویر دوربین فوق جویا شدم اطلاع حاصل شد که دوربین های ارزان قیمت دارای سنسور تصویر امنی ویژن هستند که به کلام واقعی باید گفت هیچ کاربردی برای شما نخواهند داشت و پس از مدت کوتاهی مجبور به خرید مجدد دوربین مدار بسته با کیفیت خواهید شد و مجبورید برای خرید یک دوربین مدار بسته 2 بار هزینه کنید.
توضیحات بالا به این معنی نیست که هیچ وقت این تکنولوژی بهبود نمی یابد و شما هرگز نباید این تجهیزات را  خریداری کنید.برای خرید دوربین مدار بسته بد نیست بدانید که دوربین های با کیفیت تصویرFull HD  نیز تمام نیازهای کاربر خانگی را مرتفع می کنند و اگر می خواهید از نسل جدید دوربین های آنالوگ با کیفیت تصویر 4 و 3 مگاپیکسل استفاده کنید باید کمی صبر کنید تا این تکنولوژی ایرادات خود را برطرف کند و با افزایش نرخ فریم و ارائه سنسورهای تصویر با کیفیت تر بتوانید محصولاتی را تهیه کنید که برای شما کارایی لازم را داشته باشند.